Jancsa Jani

Megmutatjuk a világ legmenőbb metrómegállóit!

2015. január 27. Jancsa Jani

Ha kell mondanunk egy várost, amely a metróiról híres, akkor első körben biztos vagyok benne, hogy New York fog az eszünkbe jutni. Nos, ez nem teljesen téves elképzelés, de most bemutatok néhány olyan metrómegállót, melyre büszkék lehetnek az adott országokban.

tmg-slideshow_xl.jpg

Drassanes - Barcelona

Bár elsőre úgy tűnhet, mint az egyik forgatási helyszín a Tron című filmből, de nem volt ez mindig így. Az állomást 2007-ben építették újra különböző áradási problémák miatt, és utána kapta a jelenlegi futurisztikus kinézetét is.

tmg-slideshow_xl_1_.jpg

Candidplatz - München

Az állomás a nevét egy 16. századi flamand festő után kapta, és bizony van is ennyire művészies a kinézete: a falak, a plafon, és az oszlopok is elképesztően extravagáns színekbe öltöztek. Állati jól néz ki, kivéve, ha színvak vagy.

tmg-slideshow_xl_2_.jpg

Jiantan - Taipei

Az egyik legizgalmasabb metróállomás Taipeiben, amely szinte az elkészülése pillanatától kezdve elismerések garmadájában részesült, köszönhetően például a tradícionális kínai stílusú sárkányhajó utánérzésének.

tmg-slideshow_xl_3_.jpg

Burj Khalifa/Dubai Bevásárlóközpont - Dubai

Az egyik legzsúfoltabb dubai metróállomás. Ráadásul a része egy klímás, közel egy km hosszú gyaloghíd, melynek a segítségével az emberek megközelíthetik a bevásárlóközpontot buszozás nélkül - kérdés, hogy ki akar ennyit sétálni.

tmg-slideshow_xl_4_.jpg

T-Centralen - Stockholm

Ebben a megállóban három metróvonal is összefut, és a festett kőzet plafon és a falak miatt teljesen úgy lehet érezni, hogy konkrétan egy barlangban vagyunk - egy jól kivilágottban.

tmg-slideshow_xl_5_.jpg

Expo MRT - Szingapúr

Az expróra látogatók rohamára gondolva épült ez az állomás, a fenti, UFO-kinézetű korongba pedig liftek viszik fel a látogatókat.

tmg-slideshow_xl_6_.jpg

Arts et Métiers - Párizs

Az állomás eredetileg 1904-ben nyílt, de közel húsz éve egy elképesztően nagy változáson ment át, mostanra pedig úgy néz ki, mintha egy steampunk lázálom lenne Verne Gyula egyik művéből.

tmg-slideshow_xl_7_.jpg

HafenCity Egyetem - Hamburg

Az állomás felett lógó 12 kockában darabonként 280 LED ég, és különféle színekben játszik, amely azzal a céllal jött létre, hogy reprezentálja a fény változásait.

tmg-slideshow_xl_8_.jpg

Pobedy Park - Moszkva

A legtöbb moszkvai metróállomás úgy néz ki, mintha egy komcsi múzeum lenne, hatalmas beltérrel, és veszett nagy szobrokkal. Ami ezt az állomást viszont még ennél is különlegesebbé teszi, az nem más, mint, hogy ez fekszik a legmélyebben a város alatt (83 méter), és világviszonylatban is a harmadik ilyen téren. Ehhez kapcsolódik a mozgólépcső ideje is, olyan három percig utazhatunk. Uncsiiii!

tmg-slideshow_xl_9_.jpg

Toledo - Nápoly

Ez az állomás a víz és a fény tematikájára alapulva épült, különleges, művészeti szempontokat is figyelembe véve. Az eredmény magáért beszél: kék és fehér mozaikok, gyönyörű enteriőr, és egy közel 38 méter hosszú árok, melyen keresztül kiláthatunk a felszínre.

Forrás: Thrillist

A bejegyzés trackback címe:

https://jancsajani.blog.hu/api/trackback/id/tr1008835618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Almandin 2015.01.27. 13:42:52

Szerintem a nápolyi a legszebb.

Krisz_ 2015.01.27. 14:20:11

A Stockholmi metrónak sok szép megállója van, és szerintem van ennél jobb :) Hatalmas tereket robbantottak (gondolom én) a sziklákba, és néhol egész nagy belmagasságú megállók vannak, eszement módon kifestve. Amúgy jó kis összeállítás!

Yoss 2015.01.27. 15:05:24

Burj Khalifa/Dubai Mall stationtől nem kell sokat gyalogolni, az 1km-es átjáró nagy részében mozgójárda van, kb 5 perc alatt megtehető a metró és a központ bejárata között a távolság. Viszont végig klimatizált, ami most épp nem nagy előny, de nem egészen egy hónap múlva már lesznek olyan melegek, hogy azzá válik. Egyébként gyalog nem nagyon van alternatíva, mert annyi út veszi körül a területet - amin ráadásul most komoly építkezés is folyik, hogy szinte lehetetlen másképp megközelíteni. Más. A Dubai metró majdnem mindegyik állomása kb. egyforma, szóval nem értem miért pont ezt emeltétek ki? Talán ez számíthat némi ismertségre hazánkban?