Gasztroblog - újratöltve!

Jancsa Jani

Jani bajor grillkolbászos szendója | Füstölgő Ászok #4

2016. augusztus 01. - Jancsa Jani

Mit csináljunk akkor, ha már ég a szmóker, van néhány kolbászunk, és szeretnénk valami extra kaját összedobni? Nos, néhány plusz hozzávaló beszerzésével olyan szendvicset tudunk készíteni, amelynek hírére egészen messziről is fognak jönni az éhes emberek.

2016-07-09_19_25_35.jpg

Hozzávalók (4 főre):

  • 1 csomag grillkolbász (jelen esetben Püski bajor a Steakestől)
  • 20 dkg savanyú káposzta
  • dijoni magos mustár
  • 3dl sör
  • néhány szál kakukkfű
  • 4 zsömle
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 hegyes erős paprika

2016-07-09_19_20_29.jpg

Kezdésnek rácshőt stabilizálunk 120 fokra, majd fogunk egy aluminium grillserpenyőt. Beleöntjük a sört, két evőkanál magos mustár, a savanyú káposztát, és összekeverjük. Ha ez kész, belevetjük a kolbászokat, és néhány szál kakukkfüvet is, majd mehet az egész befelé a szmókerbe.

2016-07-09_20_04_03.jpg

Alapvetően ha kolbászt sütünk, maghőre megyünk, de ezek olyan vékonyak voltak, hogy a dolog kábé értelmezhetetlen volt, mindenesetre a közeg miatt egyáltalán nem száradtak ki.

2016-07-09_20_36_53.jpg

Amikor már kellő hőkezelést kaptak (65 fok környékén), kivettem őket, és ezzel a lendülettel magát a barbecue eseményt is beszüntettem, és nyitottam egy grillkonyhát. Ez annyiban nyilvánult meg, hogy leszedtem a tetőt, és a tűznél egy szinttel fentebb elkezdtem direkt tűzön visszaforralni a sörös káposztás cuccot, ami remekül sikerült is. Amikor már minden folyadék elpárolgott, leszedtem a tűzről, kiszedtem a kakukkfüvet, és hagytam kicsit állni. Ezalatt a zsemléket félbevágtam, megkentem vajjal, és lepirítottam őket a grillen. Mindezekkel párhuzamosan jöttek a kolbászok is, magas lángos körbekérgeztem őket (reverse sear, or what).

2016-07-09_20_57_19.jpg

Ha minden kész lett, jöhetett a tálalás: alulra egy adag a savanyú káposztából, erre jöhet két kolbász, félbevágva. Erre jöhet néhány karika lilahagyma, egy kevés zöldpaprika, a zsemle tetejét pedig magos mustárral kenjük (ha túl sok, fellazíthatjuk egy kevés majonézzel). Bontsunk egy jó lagert mellé, és jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://jancsajani.blog.hu/api/trackback/id/tr868914014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása